Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMLER0BLL240033-06 Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijs

Hoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een IAC-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.

Doelstellingen:
  • Je maakt kennis met de vijf fasen van handelingsplanmatig werken en het cyclische aspect.
  • Je leert hoe deze fases concreet vorm te geven en welke hulpmiddelen je daarbij kan gebruiken.
  • Je legt de link met het zorg- of begeleidingsplan.
  • Je leert handelen en kijken vanuit het gemeenschappelijk curriculum (GC) om zo dicht mogelijk bij de klaspraktijk te blijven om maximaal te leren en te participeren.
  • Je leert de drie inclusievragen toepassen.
  • Je zoekt naar redelijke aanpassingen.
  • Je versterkt je vaardigheden betreffende de inzet van alle partners die betrokken zijn: ouders, leerling, directie, middenkader, zorgco, leerlingenbegeleider, CLB, leerondersteuners...
Doelgroep:

Alle partners die in de praktijk betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen: 

  • directie
  • zorgcoördinator
  • middenkader
  • leerlingbegeleider
  • leraar
  • leerondersteuner
  • CLB-medewerker
  • ...
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Veelgestelde vragen rond het vormgeven van een zorgplan of begeleidingsplan voor een leerling met een GC- of IAC-verslag vormen het vertrekpunt van deze sessie: 

  • Wat moeten we? Wat mogen we doen? En hoe strookt dat met wat we willen doen?
  • Wat is de link met het zorg- en begeleidingsplan?  Hoe waken we over planlast?
  • Hoe zetten we de 3 inclusievragen in?
  • Hoe zetten we in op maximaal leren en participeren (in het bijzonder) voor een leerling met een IAC-verslag?

Daarnaast reiken we je concrete handvatten en materialen aan, zodat je deze mee kan nemen naar jouw schoolpraktijk. 

Strategie en methode:
Bijkomende info:

Volg ook onze overige webinars:

  • Leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon secundair onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Wijzigende nood: de leerling krijgt een gewijzigd (IAC) verslag INSCHRIJFLINK
  • Maximale kansen voor elke leerling binnen / op de grens van het GC INSCHRIJFLINK
  • Redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: Ranschaert Inge
Meire Annemarie
Uyttendaele Erika
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 23 september 2024 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 2:
    • maandag 20 januari 2025 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 3:
    • woensdag 23 april 2025 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.